4 клас Урок 6 "ДИНАМІЧНІ ОБРАЗИ ПРИРОДИ В МУЗИЦІ ТА ЖИВОПИСІ"

 Музичне вітання

- Пригадай, що означає динаміка в музиці.
- Як вона впливає на характер музичного твору?

    Для створення музичних образів композитори використовують різні засоби виразності, і серед них — динаміка
    Якщо той самий твір зіграти спочатку тихо, а потім гучно, то слухачі його сприйматимуть по-різному. Автор музики завжди відчуває, де і коли треба змінити силу звучання.

Запам'ятай!
Динаміка 
— зміна сили звучання голосу, музики; засіб музичної виразності.
   
 Ти вже знаєш, що динамічні відтінки в музиці позначають певними знаками: (форте)голосно, Р (піано)тихо. 
    Але музичний образ у своєму розвитку може поступово переходити з одного стану в інший.

Крещендо (італ. crescendo)
 — поступове збільшення сили звуку. У нотах позначають знаком  або скорочено cresc

Димінуендо (італ. diminuendo) 
— поступове зменшення сили звуку. У нотах позначають знаком або скорочено dim.

К. Дебюссі «Місячне сяйво» (фортепіано)

К. Дебюссі «Сади під дощем» (фортепіано)


- Про що розповіли тобі прослухані твори?
- Яку динаміку використав композитор для зображення різних станів природи
- Охарактеризуй музичні образи обох творів.

Творче завдання!
    Спробуй намалювати музику акварельними фарбами — адже музика, як і живопис, має свої відтінки. Вибери кольори, з якими в тебе асоціюються твори К. Дебюссі, а динамічні відтінки зобрази відтінками цих кольорів. 

Гра «Оркестр»
    Оберіть диригента/диригентку і створіть ритмічну імпровізацію за поданою схемою динамічних відтінків. 

    Для втілення динамічних образів у музиці композитори застосовують не лише динамічні відтінки, а й інші засоби музичної виразності, які допомагають передати рух, темп і ритм. А ще автори музики передбачають для виконавців різні прийоми гри — штрихи.

Запам'ятай!
Стакато (італ. staccato) 
— уривчасте, коротке виконання звуків голосом або на музичних інструментах. 
Леґато (італ. legato) 
— зв'язне виконання музичних звуків, коли паузи між ними відсутні. За допомогою леґато звуки об'єднуються й утворюють музичну фразу.
Гра «Я — композитор/композиторка»
    Зобрази на синтезаторі чи металофоні, як рухається потяг, біжить гірська річка, крапає дощ або шумить море, використовуючи різні прийоми гри (стакато, леґато).

«Звуки природи»
Сл. Б. Голод, муз. І. Білика

- Що ти дізнався/дізналася про динамічні відтінки в музиці?
- Виконання якого завдання сподобалося тобі найбільше і чому?

Немає коментарів:

Дописати коментар