4 клас Урок 9 "Образи людей у вокальній музиці"

 Музичне вітання
 
- Пригадай, що таке музичний портрет.

Тема духовного світу людини хвилювала митців у всі часи. Ти вже знаєш, що завдяки засобам музичної виразності композитори створюють яскраві музичні образи. Залежно від типу музики художній образ має різні грані.
    

Наприклад, вокальні образи, втілені українською композиторкою Л. Дичко, вирізняються помітним народним колоритом. Її кантата «Чотири пори року» написана на тексти українських календарно-обрядових пісень і призначена для хорового виконання без музичного супроводу.

Л. Дичко. «Осінь»: третя частина кантати «Пори року» 
(у виконанні хорової капели)
- Як називається виконання вокального твору без музичного супроводу?
- Які засоби виразності допомогли композиторці створити образи людей праці?
- Визнач динаміку, темп, лад і характер музики.

    Будь-який вокальний твір звучатиме по-різному залежно від кількості виконавців. 


    Існує чимало композицій, призначених для ансамблевого або хорового співу, краса й милозвучність якого залежить від властивостей голосів, що складають вокальний колектив. 
    Поряд із висотою, силою і тривалістю музичного звуку важливе значення має його забарвлення — тембр. За тембром відрізняють звуки однакової висоти й гучності, виконані різними голосами. 

- Кого із сучасних виконавців ти зможеш упізнати за тембром голосу?

Сл. І. Франка, муз. А. Кос-Анатольського. 
Романс «Ой ти, дівчино, з горіха зерня» 
(у виконанні Д. Гнатюка)

Слова Ю. Рибчинського, музика І. Шамо. «Три поради» 
(у виконанні ансамблю «Струни серця»)

- Які тембри голосів тобі вдалося розпізнати у прослуханих творах?
- Які образи людей створено в кожній пісні?

«Барви рідної землі»
Слова О. Вратарьова, музика О. Злотника. 

- Спробуй себе в ролі диригента/диригентки. 
Розглянь схему диригування. Співай і диригуй одночасно.
Гра-пантоміма «Театрально-музична хвилинка».
 Уважно послухай фрагменти музичних творів. Спробуй передати образи людей, які виникли в твоїй уяві, пластичною імпровізацією, зокрема ходою. 

- Що нового ти дізнався/дізналася про вокальні голоси?
- Досліди, який тембр голосу в тебе.

Немає коментарів:

Дописати коментар