5 клас Урок 20 "Музичний театр. Балет"

 Музичне вітання 
 
    Балет зародився наприкінці XV століття в Італії, де можновладні князі наймали професійних майстрів танцю для постановки пишних видовищ, щоб справити враження на знатних гостей. Крім елементів драми, ці вистави включали великі танці-ходи у виконанні придворних дам і кавалерів.
    Слово «балет» має французьке походження і означає  «танцювати»
    Балетна вистава об’єднала в собі музику,  хореографію, пантоміму, сценічну дію, літературу, образотворче мистецтво. 
    Як і в опері, літературною основою  балетної вистави є лібрето
    У творенні балету беруть участь 
танцівники/танцівниці і балетмейстер, 
    Балетмейстер/балетмейстерка — майстри балету, «творці танцю», люди, які втілюють на сцені задум композиторів і лібретистів, тобто автори і постановники балетів, хореографічних мініатюр, танців.
симфонічний оркестр і диригент/диригентка, 
    Роль музики в балеті дуже вагома: музика тісно взаємодіє з хореографією, відображає все те, що відбувається в сценарії, дає музичні характеристики головних герої балетної вистави.
художники/художниці по костюмах 
і художники/художниці-декоратори
  Лібретисти пишуть сценарій мовою слів, композитор — мовою звуків, а балетмейстер/балетмейстерка розповідають історію мовою рухів і жестів, використовуючи пантоміму.
    Пантоміма — від грецького «актор, який грає за допомогою одних рухів тіла, все відтворює наслідуванням» 
— це рухи, жести, якими танцівники й танцівниці ніби розмовляють одне з одним. За допомогою пантоміми передається зміст вистави, розвиток її сюжету.
    Балетна вистава ділиться на акти, сцени й окремі номери.     Основними видами танцю в балеті є класичний танець і характерний танець, до якого, відносяться народні та національні танці, перероблені для виконання в балетній виставі. 
    Кожен із цих танців розподіляється на сольний та ансамблевий (кордебалет). 
Кордебалет (від франц. — особовий склад) 
— колектив танцівників і танцівниць, які виконують групові, масові танці і сцени. 
Роль кордебалету аналогічна хору в опері.

Богдан Павловський
 Балет «Білосніжка та семеро гномів»
(за мотивами казки братів Грімм)
«Білосніжка»
«Гноми»
«Королева-мачуха»
«Принц і Білосніжка»
- Як музика передає характер головних героїв/героїнь? 
- Порівняйте музичні інтонації героїв/героїнь.
- Які музичні портери створив композитор?
- Які танці — сольні чи ансамблеві ви побачили у цій виставі?
- Опишіть костюми головних героїв/героїнь.
- Спробуйте пластично передати характер музики.
Пограйте у гру «Пластичний етюд». 
    Слухайте музичні фрагменти з балету та відтворюйте образи головних героїв виразом обличчям і рухами тіла. 
    Об’єднайтесь в пари. Спробуйте без музичного супроводу передавати образи героїв і відгадувати образи, які передає ваш партнер/партнерша.
    Пригадайте, що таке знаки альтерації. Поясніть, у яких фраг-
ментах відбуваються зміни в мелодії? Які?
«Козацькому роду нема переводу» 
(музика М. Балеми вірші М. Воньо і П. Карася)

    Об’єднайтесь в групи для створення проєкту. Оберіть тему «Зірки світового балету», «Балетні вистави світу». 
    Дізнайтеся про репертуар балетних вистав театрів світу й України та виконавців/виконавиць головних ролей. За допомогою планшету або телефону перевірте свої знання з теми, пограйте у гру «Магічний квадрат».
    Україна дала світові велику кількість зіркових хореографів і виконавців: Броніслава і Вацлав Ніжинські, Серж Лифар, Павло Вірський, Григорій Чапкіс та інші.
    За бажанням підготуйте повідомлення про митців. Дослідіть творчий шлях сучасних зірок балету.

Немає коментарів:

Дописати коментар