5 клас Урок 21 "Інструментальна музика"

Музичне вітання 
 

Словами  можна  сказати  багато, і  все  сказане  нами  сприймається  дуже  просто  та  зрозуміло. 
- Як ви гадаєте, навіщо  людям  музика? Може, вона  зовсім  непотрібна?
- Якщо  потрібна музика – то  яка? 
Для  того  щоб  добре  робити  якусь  справу, необхідні  вміння  та  старанність.
А чи потрібне  це  в   музичній  справі спробуймо  розібратися  сьогодні  на  уроці. 
Розгляньте зображення.  Що  це?
Так. Це - музичні інструменти! 
І тема нашого уроку звучить "Інструментальна музика"
Давайте пригадаємо назви музичних інструментів. 
Зіграємо гру 
"Який музичний інструмент звучить". 

ГРА Який музичний інструмент звучить?

Кожний з музичних інструментів, як і голос людини, має свій тембр. 
Він залежить від матеріалу, з якого виготовлений інструмент,  – з  дерева  чи металу, від розміру та форми корпусу, способу видобування звуків. 
    За цими ознаками, як ви знаєте, утворилися певні групи  музичних  інструментів.

- Пригадайте, які існують сімейства музичних інструментів?



 Художник  використовує  велику  кількість кольорів  та  відтінків. Музика теж має свої кольори. Композитор щоб знайти новий колір звучання, поєднує звуки та тембри різних музичних інструментів. І тому пише  музику  одразу  для  двох, трьох, чотирьох  та  більше  музичних  інструментів. 
Виконання  твору  одразу  кількома  музичними  інструментами  називають  ансамблем.
Ансамблі  можуть  бути  різними. Це залежить від виконання твору. 
- Подивись на зображення і відгадай, які ансамблі тут зображені. 


Залежно  від  кількості  в  ансамблі  музикантів  він  може називатися  дуетом (двоє  музикантів), тріо (троє музикантів)

- А як називається музичний твір для чотирьох музикантів, ви дізнаєтесь коли розгадаєте ребус. 
(Напиши першші букви того, що зображено на малюнках, і дізнаєшся.)

Квартетом  
називають музичний  твір  для  чотирьох  виконавців  
(музикантів  або  співаків). 
    Для  того, щоб разом виконати музичний твір в ансамблі музикантам потрібні особливі вміння та навички роботи в колективі. 
Музиці  присвячено  безліч  віршів, казок, легенд та байок. У байках, висміюються  різні  вади  людських  характерів  і  взаємин. 
Послухайте  повчальну  байку. 

- Чого хотів навчити автор цією байкою?
 Іван  Крилов  «Квартет»
- Скільки  було  виконавців  та  на  яких  інструментах  вони  намагалися  грати?
- Чому  у  музикантів  не  вийшло  ладу  у  виконанні  музики?
Оскільки  справжньої  музики  у  горе – квартету  так  і  не  вийшло, послухаймо  справді  красиву  музику. 
У творі В.Барвінського для  двох  скрипок, альта і віолончелі звучать ті самі музичні інструменти, на яких так і не спромоглися зіграти музики з байки 
 Василь Барвінський  
Квартет  для  двох  скрипок, альта і віолончелі 

- Якими  є  характер  прослуханого  твору?
- Чи  злагоджено  звучить  музика?
Отже прослухавши твір ми переконалися, що у  руках  справжніх  музикантів інструменти  струнного  квартету  звучать  майстерно .   
Всі ми чекаємо тепла і сонечка. Уже скоро наступить весна. 
- Які  пісні  виконують напередодні  весни?
- Яким  є  характер  цих  пісень? 
(радісне, світле, прозоре, чисте звучання  характерне  для пісні  В.Філіпенка  «Веснянка».) 
Прослухайте  пісню  та  дайте  відповідь  на  запитання.
- Що  просять діти у весни?
Веснянка 
муз. В.Філіпенка, сл. А.Навродського
Веснянка (мінус)
муз. В.Філіпенка, сл. А.Навродського

Ознайомитися з біографією Василя Барвінського с.101
Виконати тест за покликанням:

Немає коментарів:

Дописати коментар