5 клас Урок 2 "Таємниця впливу музики"

Музичне вітання 

- Як музика впливає на людину?
- Чи може музика лікувати?
- Чи може музика змінювати емоційний стан?

    З давніх-давен музиці відводилася важлива роль. Давні люди вірили, що за допомогою музики можна викликати дощ, вплинути на зростання рослин. Вважалося, що музика здатна впливати на все живе: рослини, тварин і навіть людей.
    Стародавні міфи розповідають про чарівну силу музики й про музикантів-чарівників. 
    Так, давньогрецькі міфи розповідають про солодкоголосого Орфея, який ставав могутнішим за богів, коли грав на  кіфаріЙому підкорялися морські хвилі й гори, птахи та тварини.
    Бог мистецтв Аполлон так грав на кіфарі, що птахи зачаровувались музикою, музи і богині рухалися  у веселому танці, а на Олімпі панувала гармонія і спокій.
    Музика може змінювати настрій людини, перебудовувати її емоційний стан, відновлювати гармонію в людському тілі.
   На це впливають її основні компоненти — мелодія і ритм. Недарма, саме мелодію називають «душею музики». Мелодію можна наспівати без слів і без музичного  супроводу.
Мелодія 
— основна музична думка вокального чи інструментального твору, образний зміст якої виражений одним голосом

Кінофільм «Пригоди маленького Ремі» 
(Франція, 2018, фрагмент)
    Це історія про  хлопчика з неймовірним голосом і його друзів  пса і мавпенятка, які подорожують з мандрівним цирком у пошуках  родини.

    «Пригоди маленького Ремі»  фрагмент
- З якими емоціями Ремі наспівував свою мелодію? 
- Як змінювався настрій людей, які почули цей наспів? 
- Наспівайте свою улюблену мелодію, передаючи власні емоції.

    Мелодію можна не лише наспівати, а й заграти на музичних інструментах із супроводом. Тоді мелодія збагачується, стає більш насиченою. На це впливає гармонія — важливий елемент музичної мови.
Гармонія 
— співзвуччя, елемент музичної мови

Фридерик Шопен Ноктюрн оп. 9 № 1

Нікколо Паганіні. Каприз № 24
- Які емоції у вас викликали ці музичні твори?
- Чи змінювався настрій під час прослуховування?
    
    Доберіть слова-характеристики, які відповідають:
мелодії творів: 
СХВИЛЬОВАНА, СПОКІЙНАПОРИВЧАСТА, ПЛАВНА, ВЕСЕЛА, ГРАЙЛИВА, НАПОРИСТА, СТРИМАНА, НАСПІВНА, ЛІРИЧНА. 
гармонії творів:
РІЗКА, М’ЯКА, НАСИЧЕНА, ПРОЗОРА, ВИРАЗНА, НАПРУЖЕНА, СПІВЗВУЧНА, МІНОРНА, МАЖОРНА,  РАДІСНА, СУМНА, МІНЛИВА
    В обрядах і святах багатьох народів використовувався не лише супровід на музичних інструментах, а й ритмічний акомпанемент.
    Ритмічний акомпанемент міг створюватися тупанням ніг учасників. Звук до того ж значно посилювався, якщо танцюристи били ногами по дошці або по настилу над ямою.
Акомпанемент 
— музичний супровід основної мелодії вокального чи інструментального твору
    В Індії та Тибеті дуже популярним музичним інструментом є  співаючі чаші, які виготовлені з порцеляни або металу. 
    Вони наповнені різною кількістю води, по яких плескають бамбуковими або дерев’яними паличками. Кількість води в чаші визначає висоту звуку і дає змогу її зберігати. 
    Припускають, що звук, який видобувається, наділений незвичайною силою благотворного впливу на здоров’я і душевний стан людини, а також здатний наповнити навколишній простір гармонією і спокоєм.
    Музикуємо! Для музикування можна використовувати склян-
ки, банки, пляшки, глечики тощо.

1. Наповніть склянки водою різного рівня. Стукайте по них олівцем
або паличкою і створюйте різні мелодії.
2. Об’єднайтесь у дві групи. Перша група музикує на склянках,
а друга — виконує ритмічний супровід за допомогою ніг і рук.
 «Чудовий край» 
(музика Анни Олєйнікової, слова Володимира Шпорта)

Немає коментарів:

Дописати коментар