5 клас Урок 9 "Секрети співочих голосів"

 Музичне вітання 

 
- Що таке вокальна музика і як її можна виконувати?
- За допомогою чого розпізнають голоси співаків?
    Вокальну музику можна виконувати соло (один виконавець/одна виконавиця), ансамблем (від 2 до 11 виконавців) та хором (від 12 та більше виконавців).
    Голоси розрізняються між собою не лише за забарвленням звуку — тембром, а й за звуковим діапазоном.
Діапазон 
— відстань між найнижчим і найвищим
звуками, які може здолати голос

    Діапазон голосу людини змінюється з віком. У немовлят він становить 1–2 ноти, у п’ятирічних дітей 4–6 нот, у дванадцятирічних підлітків 1,5 октави (так називається відрізок звукового ряду 8 нот), у професійного співака/співачки — не менше 2–2,5 октав.
    За діапазоном голосу і статтю співаків і співачок голоси поділяються на групи:
Жорж Бізе. Хабанера з опери «Кармен» 
у виконанні Марії Каллас (сопрано)

«Моє сонце» («’O sole mio») 
муз. Едуардо ді Капуа вірші Джованні Капурро 
у виконанні Лучано Паваротті (тенор), Пласідо Домінго (тенор), 
Хосе Каррерас (тенор)
Українська народна пісня «Ніч яка місячна»
у виконанні Бориса Гмирі (бас-баритон)

- Назвіть співочі голоси, які прозвучали.
- Порівняйте голоси видатних співаків і співачок (регістр, сила, тембр). 
- Доберіть слова-характеристики, які відповідають
тембру голосів: СВІТЛИЙ, М’ЯКИЙ, ПРИГЛУШЕНИЙ, ЯСКРАВИЙ, НАСИЧЕНИЙ, ТЕМНИЙ, РІЗКИЙ, ТЕПЛИЙ, ПРОЗОРИЙ;
регістру: НИЗЬКИЙ, СЕРЕДНІЙ, ВИСОКИЙ, НАСИЧЕНИЙ, ПРОСВІТЛЕНИЙ, ДЗВІНКИЙ, ТЕПЛИЙ, ПРОЗОРИЙ, ЯСКРАВИЙ, ПОХМУРИЙ, ТЕМНИЙ, М’ЯКИЙ, ЧИСТИЙ, БЛИСКУЧИЙ.
- Охарактеризуйте манеру виконання співачки і співаків.
- У вільний час послухайте записи відомих оперних співаків/співачок, визначте, який у них голос. 
- Підготуйте повідомлення про цих митців.
     Дихальна вправа. 
Використовуємо лего цеглинки. Оберіть ведучого/ведучу. 
    Коли ведучий/ведуча підіймає жовту цеглинку — робіть повільний вдих, червону лего цеглинку — робіть один довгий видих, а коли синю — два коротких видихи.
«Веселі ноти» 
(музика і слова Ігора Танчака)
- Визначте, який зі співаків потрапив до співацької групи випадково і потрібен бути в іншій групі. Поясніть чому.
- Визначте свій емоційний стан, після сприймання вокальних музичних творів.
- За допомогою планшету або телефону перевірте свої знання з теми, пограйте у гру «Співочі голоси».

Немає коментарів:

Дописати коментар